Vernostný program je koncept, pri ktorom účastník programu dodržiava pravidlá
a na oplátku získava ceny. Povaha odmien vo vernostnom programe, ich hodnota a
pravidlá pre príjem sú definované v katalógu odmien. Vyššie uvedený adresár je často rozdelený na
kategórie výrobkov a určuje pravidlá, na základe ktorých možno získať konkrétne ocenenie.
Ak je jedinou poskytnutou odmenou hotovosť prevedená na platobnú kartu (predplatená karta), katalógy odmien v takomto vernostnom programe majú zjednodušenú formu a obsahujú iba informácie o peňažných odmenách.
Doručenie odmien v programe zahŕňa množstvo aktivít spojených s nákupom odmien pre účastníkov, ich balenie, doplnenie potrebnej dokumentácie a logistiky. Logistika odmien nezahŕňa nič iné ako ich poskytnutie účastníkovi v súlade s pravidlami vernostného programu.
Odovzdanie cien účastníkom si vyžaduje doplnenie príslušnej dokumentácie pre daň. Je potrebné pripomenúť, že situácia bude iná, ak
organizujeme vernostný program B2B a iný, ak sa jedná o vernostný program B2C. Metóda výpočtu dane sa tiež budú líšiť v závislosti od toho, či je účastníkom fyzická osoba alebo právnická osoba.
Vo fáze prípravy mechanizmu by sa preto mali analyzovať pravidlá vyrovnania sa s daňovým úradom.
Jedna z najpopulárnejších foriem odmeňovania účastníkov vernostného programu – výmenou za zhromaždené body si účastník vyberie cenu z katalógu. Hmotné ceny sa zvyčajne delia do kategórií – napr. TV / domáce spotrebiče, do kancelárie, pre deti, pre neho, pre ňu atď.
Ak zorganizujeme vernostný program B2B, jednou z cien je možnosť získať peniaze na predtým prevedenú predplatenú kartu. Predplatená karta je vydaná bankou a podlieha predpisom MF. Účastník dostane kartu počas zahájenia programu. Na oplátku za dosiahnutie svojich cieľov podľa vernostného programu sa jeho karta dobíja podľa pravidiel.
Darčeková karta je forma poukážky, ktorá vás oprávňuje na nákup v konkrétnom reťazci akýchkoľvek obchodov tovar do výšky finančných prostriedkov uložených na karte. Katalóg odmien môže zahŕňať darčekové karty od rôznych spoločností a za rôzne sumy. Výhodou tohto riešenia je, že účastník nieje povinný vybrať si ceny z predtým pripraveného katalógu a na oplátku si môže zvoliť to, po čom najviac túži. Ďalšou výhodou je možnosť kúpiť si produkt drahší, ako je hodnota poukážky a doplatiť rozdiel.
Elektronické poukazy sú elektronickou formou darčekových kariet. Umožňujú nakupovať najobľúbenejšie produkty v obchodných reťazcoch. Elektronické poukazy sa vyznačujú zjednodušenou logistikou, pretože nemajú fyzickú formu a sú akceptované vo forme elektronického kódu, ktorý je možné zaslať e-mailom. Vďaka tomu vernostný program získava výhodu rýchleho a lacnejšieho doručenia ceny ako v prípade darčekovej poukážky.